sloh

V hodinách slohu se seznamujeme s různými slohovými útvary. V minulé hodině jsme psali úvahu na téma Vliv médií na člověka a společnost.

Prohlédněte si ukázky z několika zdařilých prací:

 

…..spousta lidí je závislá na mediích a sociálních sítích a je smutné, že polovina z nich jsou děti. Považuji za hrozné vidět malé dítě s velkým chytrým mobilem v ruce. Děti, které by si po škole měly zajít s kamarády na hřiště, se nemohou dočkat, až přijdou domů a zasednou k počítači……….. ….člověk by neměl být na mediích závislý. Jak se říká - všeho moc škodí.

(J. Cínová)


  ……..dnes už to nejsme my, kdo má vládu nad internetem. Je to internet, kdo ovládá náš život.

(M. Bříza)     


 

…..sociální  sítě mají špatný vliv na mládež, protože mladí lidé se nesocializují s ostatními lidmi.

Když jsou s kamarády, stejně koukají do telefonu a kontrolují, jestli jim nepřišlo upozornění

na některou sociální síť. Na dovolené nevnímají, co se kolem nich děje, takže si toho asi moc neužijí….

…….myslím, že by se ve školách měl zavést předmět, kde by se děti učily, jak se na internetu chovat.

Snížilo by to možná počet psychických poruch a šikanovaných obětí. Co vy na to?

(N. Komersová)           


…..rodiče děti nedokáží ochránit před internetem. I když jim ho zakáží, děti to stejně poruší. Jak se říká - zakázané ovoce nejlépe chutná. Nikdo neví, co se děje v hlavě třináctiletých. Zmanipulovat dítě je extrémně snadné.  Stačí  napsat pár lichotek a získat jeho důvěru. Pak už není problém se domluvit na osobním setkání.

……..je  jiná doba. Doba, která změnila náš život i život našich potomků. Záleží jen na nás, co vše jim dovolíme.

(N. Hlaváčková)